Thank you for your patience while we retrieve your images.
Visitors 53
Created 22-May-10
330 photos

יום שכולו העיר קראקוב.
התחלנו בסיור רגלי ברובע היהודי הקרוי "קאז'ימייז". הרובע נשאר כמו שהוא במשך מאות שנים. ביקרנו בבתי הכנסת של הרמ"א ושל אייזיק, נכנסנו אל האלטשול והטמפל. ביקרנו בבית הכנסת שנראה כמו כנסיה. מאוד מפואר, מה שעורר ביקורת בקרב קהילות יהודיות מסוימות עקב ההתמקדות בחיצוניות והדימוי לנוצרים. עברנו ברחובות החיצוניים לגטו, שם התמקמה היהדות על זרמיה הליברליים יותר – המתבוללים, הרפורמים, הציונים ועוד. מהרובע היהודי הלכנו ברגל אל רובע פודגוז'ה, הרובע בו הוקם הגטו בשנות המלחמה. ברובע פודגוז'ה הצצנו מבחוץ על בית המרקחת של תדיאוש פאנקייביץ' – חסיד אומות עולם שעזר ליהודי הגטו. בית המרקחת היה סגור עקב שיפוצים. נמכרו בו בעיקר מי חמצן ורעל ליהודים שרצו למות במהירות ולא לסבול כל כך הרבה קודם לכן. הגרמנים שפחדו מהתפרצות מחלות בגטו, שמחו שיש פולני שמטפל להם בעניינים. הלכנו אל שרידים של חומות הגטו ואל קומונת תנועת הנוער עקיבא ברחוב יוז'פינסקה שם ---שמענו את סיפור המחתרת והתנועה בקרקוב. לאחר הסיור בגטו נסענו למרכז קראקוב. ליד בית הקפה ציגנריה המשכנו את סיפור המחתרת, פעולותיה וגורלה. בצהריים הגענו אל כיכר העיר העתיקה בקראקוב. כיכר גדולה הקרויה "סוקיניצה". שם הסתובבנו בחופשיות להפסקת צהריים. מסעדת הפועלים של חן בהחלט הייתה נקודת השיא הקולינרית של המסע.בדרך אל האוטובוסים עברנו ליד ארמון הוואוול. ארמון המלכים של פולין שם קבורים ראשי האומה הפולנית. לקראת ערב נסענו אל מכרות המלח הקרירות והיפות שבעיירה וויליצ'קה (קילומטרים של מנהרות מתחת לאדמה)